Wednesday 27 December 2017

How to report company stock options on tax return


Dziesięć porad podatkowych dotyczących opcji na akcje Jeśli Twoja firma oferuje ograniczone akcje, opcje na akcje lub inne zachęty, posłuchaj. Istnieją ogromne potencjalne pułapki podatkowe. Ale jeśli dobrze grasz, są też duże korzyści podatkowe. Większość firm zapewnia (przynajmniej ogólne) doradztwo podatkowe dla uczestników dotyczące tego, co powinni i nie powinni robić, ale rzadko to wystarczy. Istnieje zaskakująca ilość nieporozumień związanych z tymi planami i ich wpływem na podatki (zarówno bezpośrednio, jak i w dół drogi). Oto 10 rzeczy, które powinieneś wiedzieć, jeśli opcje na akcje lub dotacje są częścią twojego pakietu płac. 1. Istnieją dwa rodzaje opcji na akcje. Dostępne są opcje na akcje motywacyjne (lub ISO) i opcje niekwalifikowane na akcje (lub NSO). Niektórzy pracownicy otrzymują oba. Twój plan (i twoja opcja dotacji) pokaże Ci, który typ otrzymujesz. ISO są opodatkowane w sposób najbardziej korzystny. Zasadniczo nie ma podatku w momencie przyznania i nie ma regularnego podatku w momencie, gdy są one wykonywane. Następnie, kiedy sprzedasz swoje akcje, będziesz płacić podatek, miejmy nadzieję, jako długoterminowy zysk kapitałowy. Zwykły okres utrzymywania zysków kapitałowych wynosi jeden rok, ale aby uzyskać zyski kapitałowe z tytułu akcji nabytych za pośrednictwem ISO, musisz: (a) posiadać udziały przez ponad rok po wykonaniu opcji i (b) sprzedać akcje co najmniej dwa lata po przyznaniu twoich ISO. Ta ostatnia, dwuletnia zasada przydaje się wielu ludziom nieświadomym. 2. ISO posiadają pułapkę AMT. Jak zauważyłem powyżej, podczas wykonywania ISO nie płacisz żadnego regularnego podatku. Mogło to oznaczać, że Kongres i IRS mają dla ciebie małe zaskoczenie: alternatywny minimalny podatek. Wiele osób jest zszokowanych, gdy okazuje się, że mimo że korzystanie z ISO nie powoduje żadnego regularnego podatku, może wywołać AMT. Zauważ, że nie generujesz gotówki podczas korzystania z plików ISO, więc będziesz musiał użyć innych środków, aby zapłacić AMT lub zorganizować sprzedaż wystarczającej ilości zapasów w czasie ćwiczeń, aby zapłacić AMT. Przykład: Otrzymujesz ISO, aby kupić 100 akcji po aktualnej cenie rynkowej 10 za akcję. Dwa lata później, kiedy akcje są warte 20, ty ćwiczysz, płacąc 10. 10 rozrzut pomiędzy twoją ceną wykonania a wartością 20 podlega AMT. Wysokość opłaty AMT zależy od innych dochodów i odliczeń, ale może to być płaska stawka 28 AMT na 10 spreadach lub 2,80 na akcję. Później, gdy sprzedajesz akcje z zyskiem, możesz odzyskać AMT dzięki tak zwanemu kredytowi AMT. Ale czasami, jeśli bankrutuje, zanim sprzedajesz, możesz utknąć, płacąc duży podatek od dochodów fantomowych. To, co stało się z pracownikami dotkniętymi przez pop-com w 2000 i 2001 roku. W 2008 roku Kongres wydał specjalny przepis, aby pomóc tym pracownikom. (Aby uzyskać więcej informacji na temat tego, jak uzyskać ulgę, kliknij tutaj.) Ale nie licz na to, że Kongres znowu to zrobi. Jeśli korzystasz z ISO, musisz odpowiednio zaplanować podatek. 3. Kierownictwo otrzymuje niekwalifikowane opcje. Jeśli jesteś osobą wykonawczą, istnieje większe prawdopodobieństwo, że otrzymasz wszystkie (lub przynajmniej większość) z twoich opcji jako opcje niekwalifikowane. Nie są one opodatkowane tak korzystnie jak ISO, ale przynajmniej nie ma pułapki AMT. Podobnie jak w przypadku ISO, nie ma podatku w momencie przyznania opcji. Ale gdy skorzystasz z opcji bez kwalifikacji, jesteś winien zwykły podatek dochodowy (i, jeśli jesteś pracownikiem, Medicare i inne podatki od wynagrodzeń) od różnicy między twoją ceną a wartością rynkową. Przykład: Otrzymujesz opcję kupowania akcji po cenie 5 za akcję, gdy akcje są notowane na poziomie 5. Dwa lata później, gdy inwestujesz w akcje po cenie 10 USD za akcję. Płacisz 5, gdy ćwiczysz, ale wartość w tym czasie wynosi 10, więc masz 5 dochodów z wynagrodzenia. Następnie, jeśli posiadasz akcje przez ponad rok i sprzedajesz, każda cena sprzedaży powyżej 10 (twoja nowa podstawa) powinna być długoterminowym zyskiem kapitałowym. Wykonywanie opcji zabiera pieniądze i generuje podatek do uruchomienia. To dlatego wiele osób korzysta z opcji zakupu akcji i sprzedaży tych akcji w tym samym dniu. Niektóre plany zezwalają nawet na wykonywanie bezgotówkowych ćwiczeń. 4. Ograniczone zapasy zazwyczaj oznaczają opóźniony podatek. Jeśli otrzymasz zapasy (lub inną nieruchomość) od swojego pracodawcy z dołączonymi warunkami (np. Musisz zostać przez dwa lata, aby go uzyskać lub zachować), w sekcji 83 Kodeksu podatkowego obowiązują szczególne zasady dotyczące własności ograniczonej. Rozdział 83, w połączeniu z przepisami dotyczącymi opcji na akcje, wprowadza wiele zamieszania. Po pierwsze, rozważmy czystą, ograniczoną własność. Jako marchewka, aby pozostać w firmie, Twój pracodawca mówi, że jeśli pozostaniesz w firmie przez 36 miesięcy, otrzymasz 50 000 akcji. Nie musisz nic płacić za akcje, ale otrzymujesz je w związku z wykonywaniem usług. Nie masz dochodu do opodatkowania, dopóki nie otrzymasz zapasu. W efekcie IRS czeka 36 miesięcy, aby zobaczyć, co się stanie. Po otrzymaniu zapasu, masz 50 000 dochodu (lub więcej lub mniej, w zależności od tego, jak te akcje zrobiły w międzyczasie). Dochód jest opodatkowany jako wynagrodzenie. 5. IRS nie będzie czekać na zawsze. Z ograniczeniami, które z czasem upłyną, IRS zawsze czeka, aby zobaczyć, co dzieje się przed opodatkowaniem. Jednak niektóre ograniczenia nigdy nie wygasną. Przy takich ograniczeniach, IRS ceni nieruchomość podlegającą tym ograniczeniom. Przykład: Twój pracodawca obiecuje ci zapasy, jeśli pozostaniesz w firmie przez 18 miesięcy. Kiedy otrzymasz zapasy, będzie podlegać stałym ograniczeniom w ramach umowy kupna firmy, aby odsprzedać akcje po 20 sztuk za każdy, kto kiedykolwiek opuści firmę. IRS będzie czekać i zobaczy (bez podatku) przez pierwsze 18 miesięcy. W tym momencie będziesz opodatkowany od wartości, która prawdopodobnie wynosi 20, biorąc pod uwagę ograniczenie odsprzedaży. 6. Możesz wybrać opodatkowanie wcześniej. Ograniczone reguły dotyczące własności generalnie przyjmują podejście "oczekuj i zobacz" dla ograniczeń, które ostatecznie wygasną. Niemniej jednak, w ramach tzw. Wyborów na rok 83 (b), możesz wybrać wcześniejszą wartość nieruchomości w swoich dochodach (w rzeczywistości bez względu na ograniczenia). Może wydawać się sprzeczne z intuicją, aby wybrać coś na swoim zeznaniu podatkowym, zanim będzie to wymagane. Jednak gra polega na tym, aby spróbować włączyć ją do dochodu o niskiej wartości, blokując przyszłe zyski kapitałowe dla przyszłego uznania. Aby wybrać bieżące opodatkowanie, należy złożyć pisemne 83 (b) wybory w urzędzie skarbowym w ciągu 30 dni od otrzymania nieruchomości. Musisz zgłosić na wyborach wartość tego, co otrzymałeś jako rekompensatę (która może być mała lub nawet zerowa). Następnie musisz dołączyć kolejną kopię wyborów do swojego zeznania podatkowego. Przykład: Oferowane przez pracodawcę akcje oferowane są po cenie 5 za akcję, gdy akcje mają wartość 5, ale musisz pozostać w firmie przez dwa lata, aby móc je sprzedać. Już zapłaciłeś godziwą wartość rynkową za akcje. Oznacza to, że złożenie 83 (b) wyborów może zgłosić zerowy dochód. Jednak, składając to, zamieniasz, co byłoby przyszłym zwykłym dochodem, na zysk kapitałowy. Kiedy sprzedasz akcje więcej niż rok później, będziesz zadowolony, że złożyłeś wybory. 7. Zamieszanie opcji ograniczeń. Jakby nie dość skomplikowane reguły własności i zasady dotyczące opcji na akcje, czasami trzeba sobie radzić z obydwoma zestawami reguł. Na przykład możesz otrzymać opcje na akcje (ISO lub NSO), które są dla nich ograniczeniem praw do nich, jeśli pozostaniesz w firmie. IRS na ogół czeka, aby zobaczyć, co dzieje się w takim przypadku. Musisz odczekać dwa lata, aby uzyskać opcje, aby je nabyć, więc nie ma podatku do tej daty nabycia uprawnień. Następnie przejmują reguły opcji na akcje. W tym momencie zapłaciłbyś podatek zgodnie z zasadami ISO lub NSO. Możliwe jest nawet dokonanie 83 (b) wyborów dotyczących kompensacyjnych opcji na akcje. 8. Potrzebujesz pomocy z zewnątrz. Większość firm stara się dobrze wyglądać w interesie. W końcu plany programów akcji są przyjmowane, by wzbudzać lojalność, a także zapewniać zachęty. Mimo to zazwyczaj opłaca się zatrudnić specjalistę, który pomoże ci rozwiązać te plany. Reguły podatkowe są skomplikowane i możesz mieć mieszankę ISO, NSO, ograniczonych akcji i innych. Firmy czasami oferują spersonalizowane doradztwo w zakresie podatków i planowania finansowego dla najwyższej kadry kierowniczej jako atut, ale rzadko zapewniają to każdemu. 9. Czytaj dokumenty Jestem zawsze zaskoczony, ilu klientów szuka wskazówek na temat rodzajów opcji lub ograniczonych zasobów, które zostały przyznane, którzy nie mają dokumentów lub nie przeczytali ich. Jeśli szukasz wskazówek z zewnątrz, będziesz chciał dostarczyć kopie wszystkich dokumentów do swojego doradcy. Ta dokumentacja powinna zawierać dokumenty planu firmy, wszelkie podpisane przez ciebie umowy, które odnoszą się w jakikolwiek sposób do opcji lub ograniczonych zasobów, oraz wszelkie dotacje lub nagrody. Jeśli rzeczywiście masz certyfikaty giełdowe, przekaż je również. Oczywiście, sugeruję, żebyś najpierw przeczytał swoje dokumenty. Może się okazać, że niektóre lub wszystkie twoje pytania są odbierane przez materiały, które otrzymałeś. 10. Uwaga na przerażającą sekcję 409A. Na koniec należy zwrócić uwagę na jedną szczególną sekcję dotyczącą wewnętrznego podatku dochodowego, 409A, uchwaloną w 2004 r. Po okresie wprowadzania w błąd wytycznych przejściowych, reguluje ona teraz wiele aspektów programów odroczonej rekompensaty. Za każdym razem, gdy widzisz odniesienie do sekcji 409A dotyczące planu lub programu, uzyskaj pomoc zewnętrzną. Aby uzyskać więcej informacji na temat 409A, kliknij tutaj. Robert W. Wood jest prawnikiem podatkowym z ogólnopolską praktyką. Autor ponad 30 książek, w tym nagród o odszkodowaniach za obrażenia (4th Ed. 2009), można uzyskać w Woodwoodporter. Ta dyskusja nie ma na celu porady prawnej i nie można polegać na niej w żadnym celu bez usług wykwalifikowanego specjalisty. 12 Błędy w zwrocie podatku, których należy unikać przy pomocy opcji na akcje i ESPP Bruce Brumberg i Lynnette Khalfani Kluczowe punkty Opcje na akcje i plany akcji pracowniczych przynieś swoje własne sprawy specjalne do zeznania podatkowego. Typowe błędy, których należy unikać, to: podwójnie liczony dochód, błędne raportowanie kosztów lub błędne obliczenia podatków od przychodu z programu ESPP. Do innych częstych błędów zalicza się pomieszanie obliczeń AMT, przepłacanie AMT i zapominanie o przeniesieniu strat kapitałowych. Ten sezon podatkowy może być mylący, jeśli sprzedajesz zapasy w 2018 r. Uwaga: w przypadku sprzedaży magazynowej musisz złożyć zeznanie podatkowe IRS Formularz 8949 i Zaplanuj D. Aby uniknąć przepłacania podatków, należy zdawać sobie sprawę z problemów związanych z podstawą kosztów dla sprzedaży zapasów zgłoszonych na formularzu IRS 1099-B. Musisz składać zarówno Formularz 8949, jak i Zaplanuj D, gdy raportujesz sprzedaż akcji na swoim zeznaniu podatkowym. Do końca stycznia powinieneś otrzymać formularz IRS W-2, jak zwykle. Pokaże wszelkie zwykłe dochody wynikające z opcji na akcje lub planów zakupu akcji pracowniczych. Jeśli sprzedałeś akcje w 2018 r., Do połowy lutego Twój dom maklerski prześle Ci formularz IRS 1099-B, który zwykle zmienia się w ich własne oświadczenie zastępcze. Formularz 1099-B zawiera informacje o sprzedaży akcji dokonanej w ciągu roku. IRS otrzymuje również obie te formy. Rozszerzenie informacji podanych na formularzu 1099-B doprowadziło do wprowadzenia Formularza 8949, który należy złożyć razem z Harmonogramem D podczas raportowania sprzedaży akcji. Formularz 8949 zawiera listę szczegółów każdej sprzedaży akcji, natomiast Harmonogram D sumuje sumy kolumn z tego formularza, aby podać całkowite długoterminowe i krótkoterminowe zyski i straty kapitałowe. Ponadto otrzymasz również formularz IRS 3922, jeśli kupiłeś udziały ESPP w 2018 r. I formularz IRS 3921, jeśli korzystałeś z certyfikatów ISO w 2018 r. Zastanawiasz się, co zrobić z W-2, zaktualizowanym 1099-B lub Formularzami 3921 i 3922 Nie bardzo wiadomo, jak i gdzie zgłosić sprzedaż akcji firmy na formularzu 8949 i Zaplanować D Nawet jeśli zatrudnisz kogoś do obsługi zeznania podatkowego (specjaliści podatkowi są pomocni), możesz mimo to skorzystać z wiedzy o podstawach przedstawionych w tym artykule o raportowanie podatku dochodowego dla akcji spółki. W Centrum Podatkowym tej strony internetowej znajdują się również adnotowane diagramy Formularza 8949 i Harmonogramu D przedstawiające sposób raportowania sprzedaży akcji z deklaracji podatkowych. Jeśli chcesz zgłosić dochody z ograniczonych akcji lub ograniczonych jednostek magazynowych, zobacz artykuł towarzyszący. Co nowego w 2017 r. Sezon podatkowy Chociaż reforma podatkowa prawdopodobnie nastąpi w 2017 r., Nie wpłynie to na sprawozdawczość podatkową dotyczącą dochodów z 2018 r. Warto jednak pamiętać, że kilka lat temu IRS wprowadził duże zmiany w formularzu 1099-B raportującym o sprzedaży akcji. Stworzyły one zamieszanie w formularzu 8949 dotyczącym sprzedaży akcji nabytych w wyniku kompensaty kapitałowej i podniosły ryzyko przepłacania podatków. W odniesieniu do sezonu zwrotu podatku za rok 2017 (obejmującego sprzedaż akcji w 2018 r.) Formularze i zasady nie uległy zmianie, chociaż ryzyko nadpłaty pozostaje. W przypadku sprzedaży akcji nabytych w ramach kompensaty kapitałowej ważne jest zrozumienie zasad dotyczących kosztów poniŜej. Raporty o raportach podatkowych, których należy unikać Oto porady dotyczące omijania typowych pułapek (patrz także często zadawane pytania na temat błędów związanych z opcjami na akcje, ograniczonymi zapasami, systemami ESPP i SAR). Błąd nr 1: Dochód z opcji podwójnego liczenia Nie pozwól, aby twój W-2 cię podniecił. W przypadku korzystania z NQSO, nawet jeśli nie sprzedajesz żadnych akcji, różnica między ceną wykonania a wartością rynkową (FMV) tych udziałów będzie traktowana jako zwykły przychód i uwzględniona w polu 1 formularza W-2 oraz w inne pola dla dochodu państwowego i lokalnego (zobacz FAQ z ilustrowanym schematem formularza W-2 dla NQSO). W przypadku ISO, tylko wtedy, gdy dokonasz dyskwalifikacji, dochód pojawi się na twoim W-2, ale nie pojawi się wstrzymanie (zobacz FAQ z ilustrowanym schematem formularza W-2 dla tej sytuacji). Nie rób boleśnie kosztownego błędu podwójnie liczącego się dochodu. Firmy określają również dochody NQSO, umieszczając je w polu 12 formularza W-2, używając kodu V (niewymagane dla systemów ISO, ograniczonych zapasów RSU lub kwalifikowanych pod względem podatkowym programów ESPP). Kiedy spojrzysz na wiersz "Inne dochody" na formularzu 1040 (Linia 21 w formularzu na 2018 r.), Nie popełnij błędu, wymieniając kwotę pokazaną w polu 12 twojego W-2 lub jakiekolwiek dochody już uwzględnione w polu 1, aby uzyskać rekompensatę za czas . Zawarłeś już go jako część linii 7 formularza 1040 (płace, pensje, napiwki itp.). To byłby kosztowny koszt podwójnego liczenia dochodu Alert: Łatwo jest popełnić ten sam błąd z ESPP, które nie są kwalifikowane podatkowo. ponieważ raportowanie podatkowe W-2 jest takie samo jak w przypadku nie kwalifikowanych opcji na akcje. Aby dokładnie sprawdzić, ile wynagrodzenia pochodziło z wynagrodzenia w porównaniu z opcjami, porównaj swój roczny odcinek wypłaty z W-2. Różnica między tymi dwoma stwierdzeniami powinna ujawniać twój dochód z opcji. Błąd nr 2: Nieudane raportowanie sprzedaży Jeśli skorzystałeś z NQSO w zeszłym roku, na twoim formularzu W-2 pojawią się ukryte podatki federalne, stanowe, socjalne i Medicare. wraz z rozkładem na ćwiczeniach, które będą traktowane jako zwykły dochód. Nie masz potrącenia podatku u źródła przy wykonywaniu norm ISO lub zakupie w ramach kwalifikowanego podatku ESPP. niezależnie od tego, czy posiadałeś lub sprzedawałeś akcje na zakupie. Ponadto, jeśli sprzedałeś akcje w trakcie roku podatkowego, Twój pośrednik powinien przesłać formularz IRS 1099-B z informacją o sprzedaży. Korzystając z 1099-B, zgłaszasz się na formularzu IRS 8949 i Zaplanujesz D przychodów ze sprzedaży, wraz z innymi informacjami z 1099-B. Podczas gdy 1099-B zawiera teraz więcej informacji niż kiedyś, nie pokazuje potrącanych podatków, chyba że uruchomiono wstrzymanie płatności. Upewnij się, że robisz to raportowanie nawet w przypadku ćwiczenia bezgotówkowego, w którym wszystkie dochody są już na twoim W-2. Pamiętaj, aby zgłosić sprzedaż nawet przy bezgotówce, w której wszystkie dochody są już na twoim W-2 i wydaje się, że nie masz żadnych dodatkowych zysków ze sprzedaży. W niektórych przypadkach bezgotówkowych, w zależności od prowizji, nadal będzie niewielki zysk lub strata krótkoterminowa. Jak wyjaśniono w następnej sekcji, w odniesieniu do podstawy opodatkowania, nie będziesz zaniżał swojego dochodu. W sytuacjach szczególnych, w których od brokera nie wymaga się podania formularza 1099-B dla wykonania bezgotówkowego (zobacz powiązane FAQ), powinieneś zgłosić sprzedaż na formularzu 8949. Alert: Nawet gdy nie masz dochodów za sprzedaż poza pojawia się na W-2, nadal musisz zgłosić sprzedaż na Formularzu 8949 i Zaplanuj D. Jeśli nie możesz, możesz spodziewać się listu z IRS (zobacz powiązane FAQ). IRS rozszerzył swoją technologię w ciągu ostatnich kilku lat i może z łatwością porównywać i porównywać elektroniczne dokumenty informacyjne (np. Formularz 1099-B) z deklaracjami podatkowymi. Błąd nr 3: Błędne obliczenia podstawy opodatkowania Kiedy sprzedajesz swoje akcje, cena sprzedaży (ponownie, po prowizji) minus podstawa kosztu równa się zyskowi lub stracie kapitału. Zmieniony 1099-B raportuje twoją podstawę opodatkowania w Ramce 1e (zamiast pól, twoje zastępcze oświadczenie brokerów może używać kolumn o tej samej numeracji). Jednak informacje o kosztach podane do IRS w polu 1e formularza 1099-B mogą być zbyt niskie lub pole może być puste. Wynika to z faktu, że zasady dotyczące sprawozdawczości według kosztu są obowiązkowe tylko w odniesieniu do zapasów nabytych w 2017 r. I później. Ponadto, w przypadku akcji nabytych z opcji przyznanych przed 2017 rokiem, brokerzy mogą w ramach podstawy uwzględniać jedynie rekompensatę wyegzekwowaną podczas wykonywania. Mając na uwadze potencjalne zamieszanie, akcje nie nabyte za gotówkę, takie jak akcje z wymiany akcji, ćwiczenia SAR lub ograniczone nabywanie akcji, są uważane za niepokryte papiery wartościowe. Na formularzu 8949 zawsze używaj podstawy kosztowej i wpływów brutto na formularzu 1099-B. Są to dane, które otrzymuje IRS. Na formularzu 8949 zawsze używaj podstawy kosztu i zysków brutto pokazanych na formularzu 1099-B lub sformatowanego oświadczenia zastępczego ze swojego brokera. Chcesz zgłosić liczby, które otrzymuje IRS. To do Ciebie, Twojej firmy, brokera lub IRSto nie trzeba wprowadzać żadnych modyfikacji na formularzu 8949. Kilka poprawek dla typowych sytuacji: Jeśli podstawa kosztu w polu 1e formularza 1099-B jest zbyt niska, nadal zgłaszasz to w kolumnie (e). Dokonaj odpowiedniego dostosowania w kolumnie (g) formularza 8949 i umieść kod B w kolumnie (f). Jeśli pole 1e będzie puste, po prostu zgłaszasz poprawną podstawę w kolumnie (e) formularza 8949. Jeśli twój 1099-B nie odejmuje prowizji lub innych opłat z wpływów (choć powinien), nie dodawaj ich do podstawy kosztowej na Formularz 8949. Zamiast tego dostosuj kwotę w kolumnie (g) i dodaj Kod E w kolumnie (f). Alert: Musisz dokładnie zgłosić swoją podstawę kosztową na formularzu 8949, dokonując wszelkich wymaganych korekt, aby uniknąć dwukrotnego opodatkowania dochodu już zgłoszonego jako część twojego odszkodowania na W-2. Niektórzy ludzie nieprawidłowo używają ceny wykonania jako podstawy dla swoich NQSO (podobny błąd czai się również w przypadku ESPP). Ale Twoja podstawa na stanie to kwota, którą zapłaciłeś za wykonanie opcji (lub zakup akcji ESPP) oraz kwotę dochodu zawartą na twoim W-2 w wyniku ćwiczenia (lub zakupu). Każdy rodzaj ćwiczenia może stworzyć własnego zamieszania z raportowaniem akcji sprzedanych w trakcie realizacji lub później. Na przykład w przypadku sprzedaży na pokrycie kosztów, jeśli sprzedałeś tylko część akcji na ćwiczeniu, nie chcesz podawać na formularzu 8949 i Zaplanuj D podstawy kosztu wszystkich zrealizowanych akcji. Doprowadziłoby to do znacznie większej podstawy opodatkowania i straty kapitałowej z tytułu sprzedanych akcji. W Centrum podatkowym na tej stronie zobacz nasze wideo z zeznania podatkowego oraz w specjalnej sekcji Sprzedaży akcji firmy raportującej. Zawiera opisy formularzy 8949 i Harmonogram D dla zgłaszania sytuacji związanych ze sprzedażą wszystkich rodzajów rekompensat za akcje i ESPP. Błąd nr 4: Zanieczyszczenie obliczeń AMT przez wykluczenie ISO Czasem ludzie nie mówią swoim księgowym lub urzędowi skarbowemu o opcjach na akcje motywacyjne, które sprawowali i utrzymywali, że mogą uważać, że ćwiczenie bez sprzedaży jest niemożliwa do zrealizowania. Więc oni w dobrej wierze uważają, że księgowy lub IRS nie musi wiedzieć. Inni mogli zapomnieć o ćwiczeniach ISO, zwłaszcza, że ​​wartość zapasów nie odzwierciedla się w W-2. Alternatywnie możesz wiedzieć zbyt dobrze o oczekiwanym wyniku AMT na papierowych zyskach z ostatnich lat ćwiczeń i wstrzymania. Ponieważ nie ma śladu papierowego W-2, zastanawiasz się, dlaczego twój księgowy lub IRS musi wiedzieć o twoim ćwiczeniu. Audyt może ujawnić, że wcześniejsze wykonanie i wstrzymanie ISO nie zostało uwzględnione w obliczeniach AMT. Problem z tym pominięciem spowoduje, że twoje alternatywne minimalne obliczenie podatku będzie nieprawidłowe. Powód: kiedy ćwiczysz ISO, a następnie przechowujesz akcje przez rok kalendarzowy ćwiczeń, nie masz bieżących regularnych dochodów. Zamiast tego masz dochód na cele AMT. Ponadto, gdy nadejdzie czas na sprzedaż zapasów, zostanie to zgłoszone IRS. Audyt może ujawnić, że wcześniejsze wykonanie i wstrzymanie ISO nie zostało uwzględnione w obliczeniach AMT. Wraz z płaceniem zaległych podatków zapłacisz także odsetki i kary. Jeśli nie możesz wymyślić gotówki za podatki, które są należne z twojego zwrotu za AMT, możesz chcieć opracować plan płatności za pomocą IRS. Uwaga: ćwiczenia ISO w danym roku podatkowym są zgłaszane na formularzu 3921 na początku następnego roku. Ten formularz pomaga zbierać informacje dotyczące raportowania sprzedaży akcji ISO na zeznaniu podatkowym i pomaga w obliczeniach AMT podczas ćwiczeń. IRS otrzymuje także kopię formularza, zapewniając, że IRS wie o twoim ćwiczeniu ISO, a zatem wszelkie AMT wywołane przez dochód z ćwiczeń. Szczegółowe informacje można znaleźć w powiązanym artykule w innym miejscu na tej stronie. AMT jest zasadniczo zaliczką na podatek od ISO. Formularz IRS 6251 służy do obliczenia kwoty, jeśli w ogóle, twojego AMT. Błąd nr 5: zaniedbanie, aby przenieść dalej Twój kredyt AMT AMT jest zasadniczo zaliczką na podatek od ISO. Formularz IRS 6251 służy do obliczenia kwoty, jeśli w ogóle, twojego AMT. Zgłaszasz rozkład ćwiczeń ISO w wierszu 14. Chociaż odzyskanie pieniędzy, które zapłaciłeś, może potrwać dłużej niż chcesz, dostajesz kredyt na AMT w kolejnych latach. Musisz obliczyć AMT w każdym przyszłym roku, aż do wyczerpania kredytu, nawet przed sprzedażą akcji ISO. Tradycyjnie, kredyt jest corocznie ograniczony do kwoty, o jaką twój zwykły podatek dochodowy przekracza twój AMT, a niewykorzystany kredyt jest przenoszony do przodu (aby uzyskać informacje na temat nowego kredytu zwrotnego, zobacz poniższy alert). Niektórzy zapominają o korekcie z lat ubiegłych na AMT i nie noszą kredytów do wykorzystania w latach, gdy ich regularne dochody przekraczają dochody AMT. Aby uniknąć tego błędu, spójrz na swoje przeszłe podatki i sprawdź, czy w tym roku można było przenieść kredyt AMT. Jeśli tak, to IRS Formularz 8801 to miejsce, w którym znajdziesz swój kredyt. Formularz 8801 jest również używany do obliczenia, ile kredytu AMT, jeśli w ogóle, będzie można przenieść na następny rok. Możesz pobierać formularze i instrukcje na irs. gov. Alert: W ramach tego, co nazywano zwrotnym kredytem AMT, w przypadku kredytów AMT w wieku powyżej trzech lat można było ewentualnie odzyskać do 50 rocznie niewykorzystanego kredytu. Jednak przepis ten nie został przedłużony poza rok podatkowy 2017. (Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz najczęściej zadawane pytania na temat zwrotnego kredytu AMT.) Błąd nr 6: Nieumyślne przepłacanie AMT w roku sprzedaży ISO Zasady podatkowe, które mają zastosowanie do sprzedaży akcji ISO po zapłaceniu AMT wprawiają w zakłopotanie nawet ekspertów. Po uzyskaniu AMT dla swoich zapasów ISO, zasadniczo musisz przechowywać dwa zestawy rekordów: jeden dla zwykłego podatku dochodowego, a drugi dla bieżących obliczeń AMT. Musisz to zrobić, aby odpowiednio wykorzystać kredyt, aby zmniejszyć przyszłe podatki. Stado ISO jest przykładem tego, co eksperci podatkowi nazywają podwójnymi aktywami, ponieważ ma inną podstawę dla regularnego podatku dochodowego, a inną dla AMT. Jak wyjaśnia Kaye Thomas w swojej znakomitej książce Zastanów swoje opcje. Zysk lub strata AMT z tytułu sprzedaży tego składnika aktywów nie będzie taka sama jak zwykły zysk lub strata podatkowa. Jeśli nie jesteś czujny w tej sytuacji, może się okazać, że niepotrzebnie płacisz więcej podatku niż jest to wymagane. Kluczem do uniknięcia płacenia lub obliczania większej ilości AMT, niż jest to wymagane w przypadku sprzedaży akcji ISO, jest również zgłaszanie (jako wartość ujemna) skorygowanego zysku lub straty na linii 17 części I formularza AMT 6251. Podobnie jak w przypadku wszelkich sprzedaży papierów wartościowych , raportujesz sprzedaż akcji na Formularzu 8949 i Zaplanuj D (ale przygotowujesz również wersję AMT, której nie składasz). Zyski lub straty kapitałowe dla zwykłego podatku dochodowego będą zależeć od ceny wykonania akcji oraz od tego, czy cena akcji na wyprzedaży była niższa, równa lub większa niż cena wykonania ISO. Twoja podstawa AMT będzie wyższa niż regularna podstawa opodatkowania, ponieważ obejmuje spread na ćwiczeniach. Kluczem do uniknięcia płacenia lub obliczania większej ilości AMT niż jest to wymagane w przypadku sprzedaży akcji ISO jest również zgłaszanie (jako wartość ujemna) skorygowanego zysku lub straty na linii 17 części I formularza AMT 6251. Ta kwota jest różnicą między stały podatek dochodowy i zyski kapitałowe AMT. Ale w niektórych sytuacjach, kiedy sprzedajesz akcje ze stratą AMT, ta ujemna kwota może zostać ograniczona przez 3000 rocznych ograniczeń strat kapitałowych. Instrukcje dla formularza IRS 6251 zawierają szczegółowy przykład tej sprzedaży. Błąd nr 7: Rozliczanie podatków za pomocą ESPP Plany zakupu akcji pracowniczych, które są zgodne z Sekcją 423 Internal Revenue Code, umożliwiają kupowanie akcji poprzez odliczenia od podatku po obniżonej cenie do 15 od wartości rynkowej twojej firmy. Alert: Nie należy uwzględniać rabatu w roku zakupu, chyba że sprzedajesz również akcje w tym samym roku. Jeśli posiadasz udziały przez okres ponad jednego roku od daty zakupu, a ponad dwa lata po rozpoczęciu okresu oferty, będziesz miał zwykły dochód w roku sprzedaży równy mniejszej z rzeczywistych zysków ze sprzedaży lub zniżka ceny zakupu na początku oferty (patrz powiązane FAQ z przykładami opodatkowania). Bez względu na to, jak długo posiadasz udziały w programie ESPP, twoja podstawa opodatkowania jest ceną zakupu plus każdą kwotę, którą rozpoznałeś. Pełna zniżka nie kwalifikuje się do uzyskania zysków kapitałowych, nawet jeśli posiadasz akcje na dłużej niż jeden rok. Ale poza dyskontem, wszystkie dodatkowe zyski są traktowane jako długoterminowy zysk kapitałowy. Jeśli nie spełniasz okresów utrzymywania ESPP, w roku sprzedaży masz dochód z rekompensaty równy spreadowi przy zakupie, tj. Różnicę między wartością rynkową akcji w dniu zakupu a ceną zdyskontowaną, którą zapłaciłeś za nią. Bez względu na to, jak długo posiadasz udziały, podstawą opodatkowania jest cena zakupu plus dowolna kwota dochodu, który rozpoznałeś. W zależności od tego, kiedy kupiłeś akcje i jak broker raportuje część wynagrodzenia dotyczącą skorygowanej wersji formularza 1099-B, podstawa kosztowa wymieniona w tym formularzu może być niepoprawna lub pusta (zobacz inny artykuł z powodu i jak obsługiwać raportowanie podatkowe na formularzu 8949). W przypadku sprzedaży zapasów z ESPP, które nie są kwalifikowane podatkowo w ramach sekcji 423 IRC, opodatkowanie. wraz z potencjalnymi błędami w raportowaniu jest podobny do tego dla NQSO. W przypadku wszystkich typów ESPP, zobacz sekcję ESPP: Taxes Advanced, aby uzyskać szczegółowe informacje i przykłady, w tym pomocne często zadawane pytania na temat wielu błędów zwrotu podatku ESPP. Uwaga: w przypadku programów ESPP kwalifikowanych do celów podatkowych na mocy sekcji 423 zakupy w danym roku podatkowym są zgłaszane na formularzu 3922 na początku następnego roku. Formularz pomaga zbierać informacje dotyczące raportowania sprzedaży akcji ESPP na zeznaniu podatkowym. Szczegółowe informacje można znaleźć w powiązanym artykule w innym miejscu na tej stronie. Błąd nr 8: Niepowodzenie śledzenia podziałów akcji Jeśli wykonałeś testy ISO i podzielono akcje przed sprzedażą, musisz upewnić się, że twój doradca podatkowy wie, ile akcji zostało ci przyznanych w porównaniu do ilości uzyskanych w wyniku podziału akcji . W przeciwnym razie twój księgowy może założyć, że masz większą preferencję AMT niż faktycznie, a ostatecznie zapłacisz więcej podatku niż powinieneś. Podziały mają również wpływ na twoją podstawę podatkową (nie są to dyskwalifikujące usposobienie), niezależnie od tego, czy pochodzą z ćwiczeń ISO lub NQSO, zakupów w ramach programu ESPP, czy z ograniczonego nabywania akcji. Przykład: Stado, które posiadasz, miało 100 pozycji na akcję. Z podziałem 2 na 1 masz dwa razy więcej udziałów, a Twoja podstawa wynosi teraz 50 na akcję. Błąd nr 9: Nie spisuj bez wartości papierów wartościowych Jeśli pracowałeś dla firmy, która się zbankrutowała, nie zapomnij wziąć straty od całkowicie bezwartościowych zapasów firmy, które możesz posiadać. Aby uzyskać stratę, firma musi być skutecznie zamknięta i nie można oczekiwać, że będzie mogła sprzedać swój towar. Jeśli kupiłeś akcje w takiej firmie, twoja strata jest równa kwocie zapłaconej za twoje udziały. Zgłaszasz bezwartościowe zabezpieczenie na Formularzu 8949 i Zaplanowaniu D i musisz przestrzegać zasad dotyczących strat kapitałowych i przeniesień. Zgłaszasz bezwartościowe zabezpieczenie na Formularzu 8949 i Zaplanowaniu D i musisz przestrzegać zasad dotyczących strat kapitałowych i przeniesień. W przypadku NQSO wartość twoich akcji w dacie wykonania (tj. Cena wykonania plus dochód ujęty w spreadu) stanowi twoją podstawę. Twoje wpływy wynoszą oczywiście zero. Nie możesz odpisać żadnego dochodu, który wcześniej zgłosiłeś, ani podatków, które zapłaciłeś w związku z nabyciem akcji. Podatki są zwykle takie same, gdy oszustwa związane z papierami wartościowymi spowodowały, że akcje straciły całą lub większość swojej wartości, jak wyjaśniono w FAQ na ten temat. Bezwartościowe zapasy muszą zostać spisane w roku, w którym stają się bezwartościowe, a data sprzedaży, którą umieścisz na formularzu 8949 i na Dacie harmonogramu, jest ostatnim dniem odpowiedniego roku podatkowego. W przeciwnym razie musisz zmienić zeznanie podatkowe, aby skorzystać z opcji odpisu. Masz siedem lat na zmianę swojego zwrotu za bezwartościowe papiery wartościowe, a nie na zwykłe trzy. Błąd nr 10: Niewykorzystanie ze specjalnych sekcji przepisów podatkowych Łatwo jest przeoczyć całkowicie legalne ulgi podatkowe, szczególnie dla osób posiadających opcje i akcje założycieli. Sekcja 1202 i sekcja 1045 Internal Revenue Code są szczególnie istotne dla założycieli i pracowników z zapasami w startupach. Jeśli Twoja firma oficjalnie jest uznawana za wykwalifikowaną firmę dla małych firm na mocy sekcji 1202, możesz wykluczyć zysk ze sprzedaży swoich zasobów do 10 milionów lub dziesięciokrotność skorygowanej podstawy tego stada, jeśli trzymasz ją przez ponad pięć lat. W przypadku zakwalifikowanych zapasów dla małych przedsiębiorstw zakupionych od 27 września 2017 r. 100 zysków może zostać wyłączonych z podatku od zysków kapitałowych (stawka 0) i pominięte w obliczeniach AMT (przedtem kwota ta wynosiła 50). Po serii rozszerzeń, Ustawa o Ochronie Amerykanów przed Podatkami Podatkowymi (PATH) z 2018 r., Uchwalona pod koniec 2018 r., Na stałe wprowadziła to specjalne traktowanie podatkowe dla akcji QSB nabytych po 27 września 2017 r. Posiadacz zakwalifikowanego magazynu małych przedsiębiorstw może , alternatywnie, przeniesienie (bez opodatkowania) jakiegokolwiek zysku do innej wykwalifikowanej małej firmy w ciągu 60 dni od sprzedaży. Należy jednak uważać na tak zwane schronienia podatkowe dla dochodu z opcji. Często to, co wygląda zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe, przyciąga uwagę IRS i może wymagać od nas zapłaty podatków i kar. Błąd nr 11: Botchowanie matematyki i zapomnienie o przepadkach kapitałowych Jeśli udało ci się uniknąć tych pierwszych 10 błędów: gratulacje. Większość ciężkiej pracy jest za tobą. Następny błąd dotyczy wszystkich podatników, w szczególności tych, którzy ręcznie wypełniają deklaracje podatkowe. Może się to wydawać dziwne, ale wiele błędów jest czysto matematycznych. Look out for areas where it is especially easy to make mistakes: Add and subtract properly, including any capital gains and losses that are netted on Schedule D Compute percentages in the correct way Look at the right line on the tax table when figuring the amount of tax owed Remember to use any capital-loss carry-forwards from last year, first to reduce your capital gains and then up to 3,000 of ordinary income. Even if your return is prepared by a tax professional, spend a few extra moments to check it for slip-ups. Be sure to ask questions about anything that does not make sense to you. Mistake No. 12: Mechanical Errors Dont trip up on simple careless mistakes that can delay the processing of your tax return and subject you to IRS penalties. Even if your return is prepared by a tax professional, spend a few extra moments to check it for slip-ups. Be sure to ask questions about anything that does not make sense to you. Tax software, and asking tax-reporting experts to review your return, can reduce many mistakes. The IRS says returns filed electronically have an error rate of less than 1 compared with a 20 error rate for manual filings. The IRS e-file and Free File services are regularly updated for changes in tax law. But even electronic filing wont catch things like transposed Social Security numbers (names on returns must match Social Security numbers in the database of the Social Security Administration). Six-month filing extensions. For tax returns that are overly complex, or if you need extra time, the IRS has made it easier to get a six-month filing extension with Form 4868 (see a related FAQ you still must pay any taxes you owe by the normal deadline). Even when you cannot pay what you owe, you may want to at least file, as the penalty for late filing is much bigger than the penalty for late payments. Schedule D cannot be attached to Forms 1040EZ or 1040A. IRS forms 1040EZ and 1040A do not allow the attachment of Schedule D. If you sold stock during the tax year, you will need to file IRS Form 1040.Beware of email scams. The IRS has issued warnings about email scams involving tax refunds. Refunds do not (as many of these scams suggest) require a separate IRS form. In fact, the IRS never sends taxpayers unsolicited email and does not ask them for detailed personal and financial information by email. Refund status. On its website, the IRS has a tool that can give taxpayers information about the status of their refunds ( Wheres My Refund ). With electronically filed returns, information is available 72 hours after the IRS confirms receipt. If you file a paper return, information is available three or four weeks after submission. Bruce Brumberg is the Editor-in-Chief of myStockOptions. Lynnette Khalfani is the CEO of TheMoneyCoach and formerly was a reporter for The Wall Street Journal and CNBC. Share this article:How to Report Stock Options on Your Tax Return The above article is intended to provide generalized financial information designed to educate a broad segment of the public it does not give personalized tax, investment, legal, or other business and professional advice. Przed podjęciem jakichkolwiek działań zawsze powinieneś zwrócić się o pomoc do specjalisty, który zna konkretną sytuację, aby uzyskać porady dotyczące podatków, inwestycji, prawa lub innych spraw biznesowych i zawodowych, które mają wpływ na ciebie i twoją firmę. Ważna oferta Szczegóły i ujawnienia TURBOTAX ONLINEMOBILE Wypróbuj za darmo, kiedy składasz: TurboTax online i mobilna wycena opiera się na twojej sytuacji podatkowej i zależy od produktu. Free 1040EZ1040A Free State offer only available with TurboTax Federal Free Edition Offer may change or end at any time without notice. Rzeczywiste ceny ustalane są w momencie wydruku lub e-pliku i mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Oszczędności i porównania cen w oparciu o przewidywany wzrost cen oczekiwany w marcu. Specjalne oferty rabatowe mogą nie być ważne w przypadku zakupów w aplikacji mobilnej. TurboTax Self-Employed ExpenseFinder: ExpenseFindertrade jest dostępny przez cały rok jako funkcja QuickBooks Self-Employed (dostępny z Samozatrudnionym TurboTax, zobacz szczegóły na temat oferty samozatrudnienia TurboTax Self-Employedrdquo poniżej). ExpenseFindertrade spodziewany pod koniec stycznia (koniec lutego) dla aplikacji mobilnej). ExpenseFindertrade nie jest dostępny w ramach TurboTax Self-Employed dla osób z określonymi rodzajami wydatków i sytuacji podatkowych, w tym płacących kontrahentów lub pracowników, biura domowego lub rzeczywistych pojazdów, zapasów, samozatrudnionych ubezpieczeń zdrowotnych lub emerytalnych, amortyzacji aktywów, sprzedaży nieruchomości lub pojazdów, oraz dochód z gospodarstwa. Dostępność historycznych transakcji dla importu może być różna w zależności od instytucji finansowej. Niedostępne dla wszystkich instytucji finansowych lub wszystkich kart kredytowych. QuickBooks Self-Employed Offer: File your 2018 TurboTax Self-Employed return by 41817 and receive your complimentary subscription to QuickBooks Self-Employed until 43018. Activation required. Log in to QuickBooks Self-Employed by 71517 via mobile app or at selfemployed. intuitturbotax e-mail address used for activation and log-in. Oferta ważna tylko dla nowych klientów QuickBooks pracujących na własny rachunek. Zobacz QuickBooks w celu porównania cen. Kiedy używasz systemu TurboTax Self-Employed do składania podatków w 2017 roku, będziesz mieć możliwość odnowienia subskrypcji QuickBooks na własny rachunek. If you do not file with TurboTax Self-Employed by 41818, you will have the option of renewing your QuickBooks Self-Employed subscription by 43018 for another year at the then-current annual subscription rate. Możesz anulować subskrypcję w dowolnym momencie w sekcji bilingowej QuickBooks Self-Employed. Pays for itself: In order to pay for the price of TurboTax Self-Employed, you will need at least 600 in deductible business expenses. This calculation is based on the self-employment tax income rate for tax year 2018. Anytime, anywhere: Internet access required standard message and data rates apply to download and use mobile app. Najszybszy możliwy zwrot: najszybszy zwrot podatku za pomocą e-pliku i ram czasowych zwrotu podatku za bezpośredni depozyt będzie się różnić. Zapłać za TurboTax z federalnego zwrotu: Opłata X. XX Opłata za przetwarzanie zwrotu kosztów dotyczy tej metody płatności. Ceny mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Pomoc TurboTax Expert, porady podatkowe i SmartLook: w zestawie z Deluxe, Premier i Self-Employed (przez telefon lub SmartLook) nie są dołączone do Federal Free Edition. Dostępność funkcji zależy od urządzenia. Stanowe porady podatkowe są bezpłatne. Serwis, poziomy doświadczenia, godziny pracy i dostępność są różne i podlegają ograniczeniom i zmianom bez powiadomienia. 1 najlepiej sprzedające się oprogramowanie podatkowe: na podstawie zbiorczych danych sprzedaży dla wszystkich produktów TurboTax z roku podatkowego 2018. Najpopularniejsze: TurboTax Deluxe to nasz najpopularniejszy produkt wśród użytkowników TurboTax Online z bardziej skomplikowanymi sytuacjami podatkowymi. CompleteCheck: Objęte TurboTax dokładne obliczenia i maksymalne gwarancje zwrotu. TURBOTAX CDDOWNLOAD SOFTWARE TurboTax CDDownload produktów: Cena obejmuje przygotowanie podatku i druk federalnych deklaracji podatkowych i bezpłatny federalny e-plik z maksymalnie 5 federalnych zeznań podatkowych. W przypadku e-złożonych wniosków o zwrot kosztów obowiązują dodatkowe opłaty. Opłaty za pliki elektroniczne nie mają zastosowania do zwrotów stanu Nowy Jork. Oszczędności i porównanie cen w oparciu o przewidywany wzrost cen oczekiwany w marcu. Ceny mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Najszybszy możliwy zwrot: najszybszy zwrot podatku za pomocą e-pliku i ram czasowych zwrotu podatku za bezpośredni depozyt będzie się różnić. Zapłać za TurboTax z federalnego zwrotu: Opłata X. XX Opłata za przetwarzanie zwrotu kosztów dotyczy tej metody płatności. Ceny mogą ulec zmianie bez powiadomienia. Ta korzyść jest dostępna w przypadku produktów TurboTax Federal z wyjątkiem TurboTax Business. O naszych ekspertach od produktów TurboTax: Obsługa klienta i pomoc techniczna różnią się w zależności od pory roku. O naszych uznanych ekspertach podatkowych: doradztwo podatkowe za pośrednictwem telefonu jest wliczone w opłaty za usługi Premier i Home Business dla klientów Basic i Deluxe. Stanowe porady podatkowe są bezpłatne. Serwis, poziomy doświadczenia, godziny pracy i dostępność są różne i podlegają ograniczeniom i zmianom bez powiadomienia. Niedostępne dla klientów TurboTax Business. 1 najlepiej sprzedające się oprogramowanie podatkowe: na podstawie zbiorczych danych sprzedaży dla wszystkich produktów TurboTax z roku podatkowego 2018. Import danych: Import danych finansowych z uczestniczących firm. Import Quicken i QuickBooks nie jest dostępny w TurboTax zainstalowanym na komputerze Mac. Imports from Quicken (2018 and higher) and QuickBooks Desktop (2017 and higher) both Windows only. Quicken import nie jest dostępny dla TurboTax Business. Produkty Quicken dostarczane przez Quicken Inc. Quicken import podlega zmianom.

No comments:

Post a Comment