Thursday 16 November 2017

Międzynarodowe opcje i handel


Brexit i handel międzynarodowy Jedną z konsekwencji członkostwa w UE w Wielkiej Brytanii jest to, że wiele aspektów stosunków zewnętrznych Wielkiej Brytanii jest obecnie prowadzonych częściowo lub w całości przez UE. W wyniku Brexitu Wielka Brytania byłaby w stanie ponownie przejąć bezpośrednią kontrolę nad swoimi stosunkami zewnętrznymi, w tym stosunkami handlowymi. Kampania "pro-Remain" zasugerowała w kampanii, że Brexit spowoduje lata niepewności, podczas gdy Wielka Brytania renegocjuje swoje międzynarodowe porozumienia handlowe. Twierdzenie to nie jest poparte faktami i dowodami. Jak wyjaśnimy bardziej szczegółowo w tym artykule badawczym: Wielka Brytania nie może obecnie decydować o poziomie ceł, które nakładamy na import, ponieważ są one ustalone na jednolitym poziomie dla UE jako całości w ramach unii celnej UE. Po wyjściu obowiązywałyby zasady WTO, które pozwoliłyby Wielkiej Brytanii decydować o poziomie naszych własnych taryf na import, pod warunkiem, że taryfy średnio nie są wyższe niż w ramach unii celnej UE. Ponownie, ze względu na unię celną UE i wspólną politykę handlową, Wielka Brytania nie jest w stanie wynegocjować własnych umów handlowych z państwami trzecimi - możemy to uczynić jedynie w ramach UE. Zjednoczone Królestwo będzie mogło uczestniczyć w nowych umowach handlowych z krajami trzecimi od następnego dnia po wyjściu. Proces negocjowania nowych umów handlowych można rozpocząć w dwuletnim okresie wypowiedzenia poprzedzającym Brexit w celu wprowadzenia ich w życie w dniu lub wkrótce po dacie wyjścia. UE ma obowiązujące umowy o wolnym handlu, które obecnie mają zastosowanie do Zjednoczonego Królestwa jako członka UE. Większość tych umów UE dotyczy mikroprzedsiębiorstw lub krajów rozwijających się, a tylko niewielka ich liczba reprezentuje znaczące rynki eksportowe dla Wielkiej Brytanii. Zarówno UE, jak i państwa członkowskie (w tym Wielka Brytania) są stronami tych umów. Wielka Brytania mogłaby po prostu nadal stosować merytoryczne warunki tych umów na zasadzie wzajemności po wyjściu, chyba że państwo będące stroną przeciwną sprzeciwiało się aktywnie. Nie widzimy żadnego racjonalnego powodu, dla którego państwa kontrahentów miałyby zastrzeżenia do tego kursu, ponieważ to podporządkowałoby ich istniejącemu handlowi eksportowemu na rynek brytyjski, który obecnie jest wolny od opłat, nowe taryfy. Nie będzie potrzeby przeprowadzania skomplikowanych renegocjacji istniejących umów, które zostały błędnie uznane przez propagandę pro-Remain. Wielka Brytania była członkiem założycielem EFTA, ale wycofała się, gdy przystąpiliśmy do EWG w 1973 roku. Mogliśmy ubiegać się o ponowne przyłączenie ze skutkiem od następnego dnia po Brexicie. Nie ma powodu, dla którego cztery obecne kraje EFTA nie przyjęłyby nas z powrotem, biorąc pod uwagę, że Wielka Brytania jest jednym z największych rynków eksportowych EFTA. Członkostwo EFTA pozwoliłoby nam na kontynuację nieprzerwanych wolnych stosunków handlowych z czterema krajami EFTA, a także na udział w promowaniu przez EFTA umów o wolnym handlu z państwami trzecimi na całym świecie. UE jest poważnie obciążona próbami negocjowania umów handlowych przez dużą liczbę głośnych protekcjonistycznych interesów specjalnych w jej granicach. Po Brexit, Wielka Brytania byłaby w stanie negocjować nowe umowy handlowe nieobciążone tymi specjalnymi interesami znacznie szybciej niż UE, a także mieć wyższy priorytet w ułatwianiu dostępu do rynków dla naszych własnych sektorów eksportowych, w tym usług. Całkowicie nieprawdziwe jest to, że trzeba być członkiem dużego bloku, takiego jak UE, w celu zawierania transakcji handlowych. Rzeczywisty zapis UE w porównaniu do tego (na przykład) krajów EFTA pokazuje wprost przeciwne. Podstawa naszych stosunków handlowych z pozostałymi państwami UE byłaby regulowana przez zasady WTO, które przewidują niedyskryminację w taryfach i zakazują dyskryminujących środków pozataryfowych. Z tego punktu odniesienia i jako pozostały największy w UE jednolity rynek eksportowy, bylibyśmy w stanie wynegocjować obopólnie korzystną umowę zapewniającą ciągły swobodny przepływ towarów i usług w obu kierunkach. Wyjaśniamy, jak taka umowa mogłaby wyglądać w naszym dziale poświęconym Brexit - zawarciu umowy z UE. UE i wspólna polityka handlowa UE jest unią celną, a nie po prostu strefą wolnego handlu. Wyjaśnimy niektóre zawiłości i konsekwencje różnicy między unią celną a strefą wolnego handlu później. Ale punktem unii celnej jest to, że wszyscy jej członkowie działają w ramach jednolitego systemu taryf celnych, tak że każda określona kategoria towarów będzie obciążona tą samą taryfą, niezależnie od tego, czy wejdzie do UE przez, powiedzmy, Rotterdam, czy przez Felixstowe. Ponieważ zewnętrzna ściana celna jest identyczna dla wszystkich członków, członkowie unii celnej muszą działać jako grupa, gdy zawierają umowy handlowe obejmujące taryfy z innymi krajami. Porozumienie w sprawie zmniejszenia lub zniesienia ceł na przywóz z innego kraju musi koniecznie obejmować unię celną jako całość. Na przykład, jeśli jedno państwo działające w ramach unii celnej będzie zmniejszało cła na towary z kraju zewnętrznego, towary te będą przepływać przez swoje porty i będą krążyć wokół całej unii celnej, omijając wyższe taryfy nałożone w portach innych członków unii celnej. Z tego powodu wspólna zewnętrzna polityka handlowa została włączona do traktatu rzymskiego od momentu powstania EWG, jako konieczny odpowiednik unii celnej stworzonej przez ten traktat. Nazywało się to 8220 wspólną polisą handlową 8221. W ramach tej polityki Komisji Europejskiej powierza się główną odpowiedzialność za negocjowanie umów handlowych, pod nadzorem państw członkowskich działających za pośrednictwem Rady Ministrów. Umowy handlowe mogą być następnie zawierane przez EWG (obecnie UE) we własnym imieniu, która ma tak zwane 8220wyważalne kompetencje8221 do zawierania umów z państwami trzecimi, które wchodzą w zakres wspólnej polityki handlowej. Słowo 8220competence 8221 ma francuskie prawne znaczenie prawnej mocy, by coś zrobić. Porozumienia WTO i kompetencje 8220 zmieszane 8221 W praktyce umowy handlowe prawie zawsze obejmują szerszy przedmiot niż tylko taryfy i powiązane kwestie wchodzące w zakres wspólnej polityki handlowej EWG. Jeżeli umowa zewnętrzna zawiera postanowienia wykraczające poza zakres wspólnej polityki handlowej lub inne uprawnienia UE do zawierania umów zewnętrznych we własnym imieniu, państwa członkowskie oraz UE muszą być stronami porozumienia. Nazywa się to umową o kompetencjach 8220mixed8221 lub 8220shared8221: gdzie część kompetencji do zawarcia umowy należy do UE, ale jej część pozostaje w gestii państw członkowskich. Jedną ze szczególnie ważnych serii umów, które obejmowały mieszane kompetencje, były porozumienia Światowej Organizacji Handlu (WTO), które zostały zawarte w 1993 r. W wyniku wielostronnych negocjacji handlowych Rundy Urugwajskiej. Ta połączona seria umów stanowi podstawę globalnego handlu. Zarówno poszczególne państwa członkowskie, w tym Wielka Brytania, jak i sama UE, są stronami porozumień WTO. Odpowiednie kompetencje prawne WE (tak jak wtedy) oraz państwa członkowskie zostały orzeczone przez Europejski Trybunał Sprawiedliwości w oparciu o Porozumienia Rundy Urugwajskiej z 1994 r. 1994, ECR I-5267. Trybunał odrzucił twierdzenie Komisji Europejskiej, że KE miała ogólną kompetencję do zawierania porozumień WTO we własnym imieniu. Chociaż podstawowe postanowienia porozumień WTO dotyczące handlu towarami wchodzą w zakres wyłącznych kompetencji WE8217 w ramach wspólnej polityki handlowej, Trybunał orzekł, że inne dziedziny objęte porozumieniami WTO dotyczącymi usług (części Układu ogólnego w sprawie handlu usługami - GATS) i Porozumienie w sprawie handlowych aspektów własności intelektualnej (TRIPS) nie wchodziły w zakres kompetencji EC8217 lub były obszarami, w których kompetencje EC8217 były dzielone z państwami członkowskimi. Efektem tego scenariusza jest to, że w stosunku do innych stron, ECEU odpowiada za zgodność z niektórymi aspektami Porozumień WTO i jest uprawniona do nich, podczas gdy Państwa Członkowskie indywidualnie pozostają odpowiedzialne i uprawnione do korzyści z pozostałych aspektów. Granica między ECEU a kompetencjami państw członkowskich nie jest stacjonarna: zgodnie z doktryną Lugano z dziedziny ETS8217, UE nabywa kompetencje zewnętrzne w dziedzinach, w których zachodzi wewnętrzna harmonizacja UE, a znaczna zmiana kompetencji nastąpiła w ramach traktatu lizbońskiego, który sprawił, że aspekty związane z handlem własności intelektualnej w polityce handlowej UE 8217. Choć ta zmienna granica może być dezorientująca dla innych członków WTO, jest ona ogólnie akceptowana. Jednak konsekwencja tego po Brexit jest prosta. UE przestanie mieć jakiekolwiek kompetencje w zakresie handlu z UK8217 lub innych stosunków zewnętrznych, a Wielka Brytania automatycznie przyjmie prawa i obowiązki w odniesieniu do 100 swoich stosunków z innymi członkami w ramach porozumień WTO. Ponadto stosunki handlowe między Wielką Brytanią a pozostałą UE (8220 r-EU8221) przestaną być regulowane przez traktaty UE i będą automatycznie regulowane przez porozumienia WTO - o ile nie wynegocjowana zostanie oczywiście umowa dotycząca wymiany zastępczej między Wielką Brytanią a UE, która wchodzi w życie w momencie wyjścia. Nie ma kwestii, aby Wielka Brytania musiała opuścić WTO lub ponownie ubiegać się o członkostwo. Zjednoczone Królestwo jest jednym z pierwotnych członków założycieli WTO, zgodnie z art. XI ust. 1 Porozumienia WTO: 1. Umawiającymi się stronami GATT 1947 z dniem wejścia w życie niniejszego Układu, a także Społeczności, które akceptują niniejszą Umowę i Wielostronne Umowy Handlowe i dla których załączniki do Koncesji i Zobowiązań są załączone do GATT 1994 i dla których Załączniki szczegółowych Zobowiązań są załączone do GATS stają się oryginalnymi Członkami WTO. Prawa i obowiązki wynikające z porozumień WTO Porozumienia WTO stanowią obecne ramy globalnego handlu i zawierają szereg bardzo ważnych zasad i przepisów, a także mechanizm rozstrzygania sporów w ramach Światowej Organizacji Handlu. Resort do mechanizmu rozstrzygania sporów WTO jest obecnie wykluczony w Wielkiej Brytanii w przypadku braku porozumienia z UE lub innymi państwami członkowskimi na mocy art. 344 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE), który stanowi, że: 8220 Państwa Członkowskie zobowiązują się nie przedstawiać spór dotyczący interpretacji lub stosowania traktatów wobec wszelkich metod rozstrzygania innych niż te, które są w nich przewidziane.8221 Jedną z kluczowych zasad porozumień WTO jest niedyskryminacja w stosunkach handlowych. Oznacza to, że członkom WTO nie wolno na przykład nakładać różnych taryf na towary przywożone z różnych krajów, z wyjątkiem jasno określonych i ograniczonych okoliczności. Tak więc, po Brexit i zakładając ze względu na argument, że nie doszło do porozumienia handlowego między Wielką Brytanią a UE, r-UE zastosowałaby swoje standardowe stawki celne zewnętrzne do przywozu z Wielkiej Brytanii, ale nie pozwoliłaby na dyskryminację przez pobieranie wyższych stawek w Wielkiej Brytanii niż w innych krajach spoza UE. Podobnie, Wielka Brytania zastosuje swoje standardowe taryfy zewnętrzne do importu z UE. Wielka Brytania nie byłaby jednak zobowiązana do nakładania ceł na jej przywóz po takich samych stawkach, jakie są obowiązkowe pobierać, będąc członkiem unii celnej UE, iz pewnością miałaby prawo do ich obniżenia zgodnie z własnym uznaniem. UE udzieliła wielu zobowiązań w wielostronnych rozmowach handlowych, aby nie podnosić taryf powyżej określonego poziomu (tzw. Powiązane taryfy). Ponieważ, jak wyjaśniono powyżej, zobowiązania te zostały podjęte przez samą UE w sprawie objętej jej wyłącznymi kompetencjami, a nie przez poszczególne państwa członkowskie, jest prawdopodobne, że zgodnie z teorią prawną Zjednoczone Królestwo po wyjściu nie będzie związane tymi prawami. zobowiązań, a zatem teoretycznie mógłby podnieść taryfy powyżej poziomów obowiązujących w UE ceł. Jest jednak w praktyce bardzo mało prawdopodobne, aby Wielka Brytania chciała podnieść taryfy po wyjściu, chyba że w niektórych wąskich i wyjątkowych okolicznościach. Jako światowy kraj handlowy Wielka Brytania jest żywo zainteresowana ogólną redukcją poziomów taryfowych na całym świecie iz pewnością nie chciałaby działać w sposób sprzeczny z duchem, gdyby nie litera Porozumień WTO. Zgodnie z art. XXIV GATT 1994, kiedy tworzy się unię celną, jej łączna średnia ważona taryf musi być taka sama lub niższa od średniej ważonej taryf jej składowych państw, a Wielka Brytania z pewnością chciałaby zastosować podobną zasadę, gdy to pozostawia, tj. utrzymanie średnich taryf na poziomie takim samym lub niższym niż w obecnym systemie taryfowym EU8217. To jest ważna kwestia. Zjednoczone Królestwo nie byłoby zobowiązane do utrzymania taryf na tym samym poziomie, jaki jest obecnie obowiązany do nałożenia w ramach unii celnej UE. W wielu przypadkach taryfy celne UE ustalane są na wysokim poziomie w celu ochrony przemysłu w innych częściach UE, w których Wielka Brytania ma niewielki lub żaden krajowy przemysł do ochrony, taki jak tekstylia i odzież, obuwie i wiele rodzajów silnie chronionych produktów rolnych. W takich przypadkach Wielka Brytania nie otrzymuje żadnych korzyści, ale płaci dwa razy za przywilej ochrony zagranicznych przedsiębiorstw przed konkurencją o niższych kosztach na rynku światowym: nasi konsumenci płacą wyższe ceny niż są potrzebne w przypadku danych produktów, a ponadto dodają obrażanie do zranienia, musimy przekazać unijne taryfy pobierane w naszych portach w ramach tzw. zasobów własnych. Zdumiewającym aspektem przeprowadzonego w maju 2018 r. Badania Treasury, mającego wykazać gospodarcze niedogodności związane z opuszczeniem UE, jest założenie, że brytyjski post Brexit będzie nadal nakładał cła na import na tych samych poziomach co opłaty nałożone w ramach unii celnej UE, więc niepotrzebnie karząc naszych własnych konsumentów, zmuszając ich do płacenia wyższych cen niż dostępne na rynkach światowych. Byłaby to wyraźna i jednoznaczna korzyść z pozostawienia UE prawa do ustalania taryf na poziomach odpowiadających naszym okolicznościom i prawdopodobnie jako kraj nastawiony na wolny handel, w wielu przypadkach zmniejszający. Jako grupa prawników, nie czujemy się uprawnieni, aby próbować oszacować tę potencjalną korzyść w kategoriach pieniężnych, ale wskazujemy na badanie opublikowane przez prof. Patricka Minforda i inne, które sugerują, że opuszczenie UE i przyjęcie liberalnej polityki taryfowej i handlowej obniży ceny i zwiększyć PKB. Zgodnie z art. XXIV ust. 5 GATT 1994, członkowie WTO są uprawnieni do tworzenia unii celnych lub stref wolnego handlu oraz do zniesienia ceł między sobą, bez względu na to, że dyskryminują one inne kraje. UE jest unią celną. Po Brexit, Wielka Brytania mogła zatem utrzymać zerowy system taryfowy w obu kierunkach między sobą a UE, albo dalej należąc do unijnej unii celnej, albo poprzez zawarcie umowy o wolnym handlu. Według najnowszych danych (2018, ONS 8220Pink Book8221), Wielka Brytania wyeksportowała towary o wartości 134,3 miliarda do r-UE, ale importowała 223,0 miliarda. Oznacza to, że nałożenie ceł na handel dwustronny między Wielką Brytanią a UE po Brexit byłoby znacznie bardziej bolesne dla eksporterów r-UE niż dla eksporterów z Wielkiej Brytanii, gdyby pozwolono na to. Mamy do czynienia z prawdopodobnymi warunkami umowy o handlu między UE a UE po Brexit. w dalszej części. W tej części koncentrujemy się na relacjach handlowych Wielkiej Brytanii po Brexitach z państwami spoza UE. Umowy o wolnym handlu z UE8217 i Wielka Brytania UE zawarła szereg umów o wolnym handlu z państwami trzecimi. Przewidują one zniesienie ceł na handel większością towarów i zazwyczaj dążą również do wyeliminowania lub przynajmniej ograniczenia barier pozataryfowych. Wiele z tych umów zapewnia wolny handel usługami i dobrami. Z powodów wyjaśnionych powyżej, dotyczących 8216 zmieszanych kompetencji8217, państwa członkowskie UE (w tym Wielka Brytania) są zwykle stronami tych umów o wolnym handlu, jak również samej UE. Ma to ważne implikacje, jeśli chodzi o Brexit, jak wyjaśnimy. Na przykład w przypadku umowy o wolnym handlu między UE a Koreą zawartej w 2017 r. Zarówno sama UE, jak i państwa członkowskie są stronami traktatu z Republiką Korei. Definicja stron w art. 1 ust. 1 odnosi się do objaśnionych powyżej 8220 zmieszanych kompetencji 8221: strona 8216EU8217 jest zdefiniowana jako 8216 Unia Europejska lub jej państwa członkowskie lub Unia Europejska i jej państwa członkowskie w zakresie ich odpowiednich kompetencji wywodzących się z 8217 UE. Traktaty. Obowiązki merytoryczne zawarte w umowie są wyrażone jako mające zastosowanie między stronami. I tak na przykład obowiązek określony w art. 2.5 dotyczący zniesienia ceł stanowi, że 8220 każda ze Stron zniesie cła na towary pochodzące od drugiej Strony zgodnie z harmonogramem zawartym w załączniku 2-A. 8221 Umowa o wolnym handlu zawiera również wzajemne zobowiązania dotyczące swobody świadczenia usług, własności intelektualnej i innych kwestii. W Wielkiej Brytanii nie będzie żadnych trudności z przestrzeganiem merytorycznych zobowiązań wynikających z tej umowy o wolnym handlu po tym, jak Brexit i Korea na zasadzie wzajemności nie będą miały trudności z dalszym stosowaniem tych przepisów materialnych zarówno do Wielkiej Brytanii, jak i do UE. Ten krok nie wymagałby renegocjacji materialnych postanowień umowy o wolnym handlu: wszystko, co byłoby potrzebne, byłoby oświadczeniem Zjednoczonego Królestwa, że ​​zamierzał po Brexit kontynuować eksploatację warunków umowy o wolnym handlu między nią a Koreą, a także Korea, że ​​podobnie będzie nadal. W umowie o wolnym handlu występują również postanowienia proceduralne, które obejmują dwustronne wspólne komitety lub dwustronne spory i procedury arbitrażowe między UE a Koreą. Oczywiście nie byłoby właściwe, aby Zjednoczone Królestwo nadal było reprezentowane przez Komisję Europejską lub inne organy UE w swoich stosunkach z Koreą po Brexicie, więc musiałyby one działać na zasadzie dwustronnej w Zjednoczonym Królestwie w odniesieniu do zobowiązań UK8217 FTA. Aby zapewnić płynny i nieprzerwany obrót handlowy w obu kierunkach na Brexit, nie byłoby konieczne wprowadzenie nowej umowy o wolnym handlu ani renegocjacji istotnych warunków umowy o wolnym handlu między UE a Koreą. Wszystko, co byłoby wymagane, byłoby zwykłym potwierdzeniem przez Wielką Brytanię i Koreę, że będą one kontynuować eksploatację swoich istotnych warunków na zasadzie wzajemności aż do odwołania, oraz aby ustanowić dwustronne maszyny UKKorea, które będą odzwierciedlały dwustronną maszynę EU Korea umowy o wolnym handlu. Jest prawdopodobne, że po Brexit Zjednoczone Królestwo chciałoby pójść dalej i zarówno wzmocnić, jak i pogłębić istniejące umowy o wolnym handlu, takie jak umowa z Koreą i negocjować nowe umowy o wolnym handlu z innymi stronami, ale ten długoterminowy proces w żaden sposób nie uniemożliwiłby istniejących umów o wolnym handlu UE do brytyjskich umów o wolnym handlu. Korea teoretycznie może sprzeciwić się przeniesieniu umowy o wolnym handlu w ten sposób, ale nie da się przewidzieć, jaki miałby do tego powód. Gdyby Korea zakończyła istniejący stosunek wolnego handlu między sobą a Wielką Brytanią jako państwem członkowskim UE, doprowadziłoby to do ponownego nałożenia ceł na towary eksportowane do Wielkiej Brytanii, które są znaczne i obejmują samochody i towary elektroniczne . Przykładem jest umowa o wolnym handlu między UE a Koreą, ale te same punkty miałyby zastosowanie do innych umów o wolnym handlu UE8217 (które zazwyczaj obejmują Zjednoczone Królestwo i państwa członkowskie jako strony traktatowe, a także UE z powodów wyjaśnionych powyżej). W rzeczywistości ten rodzaj 8220rolling ponad 8221 zobowiązań traktatowych jest znanym procesem w prawie międzynarodowym. Dzieje się tak w przypadku 8220 stanowych sukcesji 8221, w których istniejące państwo dzieli się, a części składowe chcą kontynuować istniejące stosunki traktatowe z innymi państwami. Na przykład, kiedy Czechosłowacja podzieliła się na odrębne państwa Republiki Czeskiej i Słowacji w dniu 31 grudnia 1992 r., Obie nowe państwa zgodziły się przyjąć i nadal wywiązywać się z zobowiązań traktatowych byłego państwa czechosłowackiego, a inne państwa i organy międzynarodowe zaakceptowały dziedziczenie jako skuteczne, w razie potrzeby, uzgadniając nowe mechanizmy do oddzielnego reprezentowania dwóch nowych państw. Wyjście Wielkiej Brytanii z UE nie jest prawnym przypadkiem sukcesji państwowej. Jak wyjaśniono powyżej, Zjednoczone Królestwo odzyska pełne uprawnienia swojej istniejącej państwowości poprzez ponowne przejęcie praw i odpowiedzialności za własne stosunki międzynarodowe w obszarach, w których obecnie reprezentowane są jej interesy za pośrednictwem UE. Jednak kwestie praktyczne są bardzo podobne i istnieje podobne wzajemne zainteresowanie zachowaniem ciągłości istniejących porozumień traktatowych, w szczególności tych, które mają wpływ na codzienny istniejący handel, chyba że istnieje jakiś dobry i konkretny powód zmiany tych ustaleń. Wynika z tego, że międzynarodowi kontrahenci istniejących umów o wolnym handlu z UE prawie na pewno będą podążać za ogólną praktyką państwową w sprawach dotyczących dziedziczenia ze strony państwa i zaakceptują przeniesienie umów o wolnym handlu, tak aby nadal obowiązywały w Wielkiej Brytanii po Brexicie. Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu (EFTA) Wielka Brytania była członkiem założycielem Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), kiedy powstała w 1960 r. EFTA działała jako strefa wolnego handlu w Europie wraz z EWG i zawierała oprócz Zjednoczonego Królestwa , Norwegia, Szwecja, Dania, Szwajcaria, Austria i Portugalia. W 1973 r. Wielka Brytania i Dania przystąpiły do ​​EWG iw rezultacie wycofały się z EFTA. Jak wyjaśniono powyżej, EWG jest unią celną i pojedyncze państwa członkowskie należące do unii celnej nie mogą należeć do strefy wolnego handlu z krajami zewnętrznymi: konieczne jest, aby unia celna jako grupa była częścią strefa wolnego handlu. Wyraźnie nie było pożądane, aby Wielka Brytania i Dania rozwiązały swoje stosunki wolnego handlu z innymi państwami EFTA, kiedy przystąpiły do ​​EWG w 1973 r., A przyjęte rozwiązanie dotyczyło EWG jako całości w zawarciu umów o wolnym handlu z pozostałymi krajami EFTA. stany. Zachowało to stosunki wolnego handlu między Wielką Brytanią i Danią oraz innymi państwami EFTA, a nawet rozszerzyło je, aby członkowie EFTA również weszli w stosunki wolnego handlu z innymi członkami EWG (pierwotna Szóstka). Szwecja, Austria i Portugalia również później dołączyły do ​​EWG iw rezultacie wycofały się z EFTA, chociaż zachowały swoje stosunki wolnego handlu z państwami EFTA w wyniku dwustronnych umów o wolnym handlu między EWG a pozostałymi krajami EFTA. EFTA składa się obecnie z Norwegii, Islandii, Szwajcarii i Liechtensteinu. Jeśli chodzi o 3 z tych państw, umowa o Europejskim Obszarze Gospodarczym (której są członkami UE i państwami członkowskimi UE) obecnie w dużej mierze reguluje stosunki wolnego handlu między tymi trzema państwami oraz między nimi a UE. Szwajcaria jednak odmówiła przystąpienia do EOG, w związku z czym stosunki handlowe między nią a pozostałymi państwami EFTA nadal podlegają umowie EFTA (obecnie zmienionej i znanej jako konwencja Vaduz). W przypadku decyzji o Brexicie logiczne byłoby, aby Zjednoczone Królestwo złożyło wniosek o readmisję do EFTA przed Brexitem, mając na uwadze, że jego członkostwo wchodzi w życie natychmiast po wyjściu z UE. Wydaje się, że nie ma powodu, dla którego cztery obecne państwa EFTA nie powinny przyjmować takiego wniosku. UE i jej państwa członkowskie nie są stronami konwencji EFTA i nie będą miały wpływu na taki wniosek o członkostwo. Bezpośrednim skutkiem przystąpienia Zjednoczonego Królestwa do EFTA w Brexit byłoby zachowanie istniejących wolnych stosunków handlowych między Wielką Brytanią i państwami EFTA, unikanie ryzyka, na przykład, eksportu szwajcarskiego do Wielkiej Brytanii podlegającego cłom (i odwrotnie). Warto zauważyć, że w 2017 r. Wielka Brytania była piątym najważniejszym rynkiem eksportowym Szwajcarii8287 (oficjalna strona szwajcarska), podczas gdy Wielka Brytania była jednym z najważniejszych partnerów handlowych Norwegii1717, który otrzymał 25 całkowitego eksportu Norwegii8217 w tym roku (oficjalna strona internetowa Norwegii). Zmieniona konwencja EFTA (konwencja z Vaduz) wykracza poza wolny handel towarami i obejmuje postanowienia dotyczące swobodnego handlu usługami oraz swobodnego przepływu kapitału i osób. Żadna z nich nie powinna być problematyczna dla Zjednoczonego Królestwa, zważywszy, że konwencja Vaduz ma zastosowanie tylko między jej członkami, a zatem nie stanowiłaby bramy do swobodnego przemieszczania się osób z UE lub gdzie indziej. Wszystkie cztery państwa EFTA mają standardy życia porównywalne lub nawet wyższe niż w Wielkiej Brytanii, więc nie stanowią ryzyka masowej migracji. (Ostatnim przypadkiem, w którym niekontrolowana migracja z Norwegii była problematyczna, było to, że armia norweska pod dowództwem króla Haralda Hardrady została pokonana przez króla Harolda Godwinsona z Anglii w bitwie pod Stamford Bridge 25 września 1066). Ponowne przyjęcie EFTA miałoby znaczenie poza bezpośrednimi stosunkami handlowymi między Wielką Brytanią a państwami EFTA. Wynika to z tego, że oprócz ułatwiania i pogłębiania wolnego handlu między swoimi członkami, EFTA ułatwia również swobodne relacje handlowe między sobą a innymi krajami. Pod tym względem EFTA odnosi więcej sukcesów niż UE, w przeciwieństwie do mitologii pro-Remain, która w kampanii, która wbrew faktom i obiektywnym dowodom twierdziła, że ​​korzystne jest przynależenie do dużego bloku, takiego jak UE, w celu zawieranie umów handlowych z innymi krajami. W rzeczywistości jest to pozytywna bariera dla pomyślnego zawarcia umów o wolnym handlu z UE. Niedawno, 26 kwietnia 2018 r., El Pais poinformował, że Francja i grupa innych państw członkowskich UE naciskała na Komisję Europejską, aby opóźniła ponowne rozpoczęcie rozmów handlowych o wolnym handlu między UE a Mercosurem, blokiem Ameryki Łacińskiej obejmującym Brazylię i Azerbejdżan. Argentyna. Ich niepokojem jest potencjalnie szkodliwy wpływ wolnego handlu na niektóre sektory unijnych producentów rolnych, którzy byliby narażeni na konkurencję ze strony producentów z Ameryki Południowej. Niedawno wejście w życie długo oczekiwanej umowy handlowej Kanada-UE zostało opóźnione w wyniku odmowy Rumunii zawarcia umowy z powodu sporu wizowego z Kanadą. Podobnie od dawna podejmowane przez UE i USA próby negocjacji Transatlantyckiego Partnerstwa w zakresie Handlu i Inwestycji (TTIP) zostały poważnie ograniczone wymogiem Frances, że UE powinna nalegać, aby francuski przemysł filmowy był chroniony przed otwartą konkurencją ze strony Hollywood. Ponieważ Hollywood jest jednym z najważniejszych sektorów eksportowych w USA, to i inne protekcjonistyczne żądania spowodowały poważne problemy w trakcie rozmów i nie jest jasne, czy UE kiedykolwiek będzie w stanie rzeczywiście zawrzeć umowę o wolnym handlu z USA. Konsekwencją braku sukcesu UE w negocjowaniu umów o wolnym handlu z głównymi rynkami eksportowymi są umowy handlowe z krajami mniej rozwiniętymi, z Europy Wschodniej i innych krajów oraz z dużą liczbą mikro-państw (mapa EU FTA). Umowy te mogą być wartościowe z powodów innych niż samorealizacja transakcji, na przykład w celu wsparcia rozwoju i stabilizacji politycznej tych krajów, iz tych powodów Wielka Brytania może zechcieć kontynuować te porozumienia o wolnym handlu po wyjściu. Ale jeśli chodzi o znaczące rynki eksportowe, UE zawarła umowę z Koreą dopiero w 2017 r., A dopiero po latach negocjacji osiągnęła porozumienie z Kanadą. Z drugiej strony EFTA odnosi znaczące sukcesy w zakresie zawierania umów z dużymi i rosnącymi rynkami eksportowymi na całym świecie (mapa wolnego handlu EFTA) i prowadzi stałe negocjacje z dużymi i rosnącymi rynkami eksportowymi, takimi jak Indie, Malezja i Indonezja. Dzięki ponownemu przyłączeniu się do EFTA Zjednoczone Królestwo będzie mogło starać się o przedłużenie istniejących umów o wolnym handlu w ramach EFTA, a także, we współpracy z partnerami EFTA, nadać pozytywny impuls, aby zawrzeć nowe umowy i rozszerzyć obowiązujące umowy o wolnym handlu, szczególnie w dziedzinie handlu. w usługach. Negocjacje w handlu z krajami spoza UE przed wyjściem Mechanizm art. 50 Traktatu o Unii Europejskiej oznacza, że ​​najprawdopodobniej upłynie okres dwóch lat od oficjalnego powiadomienia Zjednoczonego Królestwa o decyzji o opuszczeniu UE i faktycznym wyjeździe. daty, kiedy traktaty UE przestają mieć zastosowanie do Zjednoczonego Królestwa i przestaje być państwem członkowskim. Chociaż twierdzono, że jest inaczej, to jest oczywiste, że Wielka Brytania ma prawo do negocjowania i zawarcia w okresie przed wyjściem umów handlowych, które wejdą w życie od daty wyjścia i po dacie wyjścia: patrz negocjacje w sprawie Wyjdź. Międzynarodowe targi handlowe Wybierz, w której kategorii sektorów biznesowych chcesz znaleźć międzynarodowe targi: ExpoDataBase oferuje szczegółowe możliwości wyszukiwania dla międzynarodowych targów. Poszukiwanie międzynarodowych targów obejmuje międzynarodowe targi z 115 krajów na całym świecie. Kolejnym kryterium wyszukiwania międzynarodowych targów jest branża lub branża targów. Tutaj znajduje się ponad 160 sektorów biznesowych, według których można wybierać międzynarodowe targi. Wybierając jedną z kategorii powyższych branż, koncentrujesz się na poszukiwaniu międzynarodowych pokazów handlowych. W następnym kroku wyszukiwania otrzymasz listę, dzięki której możesz podzielić wybraną kategorię na różne, bardziej szczegółowe sektory biznesowe. Wreszcie ograniczysz wyszukiwanie międzynarodowych targów do jednego kraju i konkretnego roku, zanim w końcu uzyskasz listę międzynarodowych pokazów handlowych odpowiadających twojemu wyszukiwaniu. Po kliknięciu pojedynczego wpisu z targów na liście ostatecznego trafienia wyświetlone zostaną szczegóły tego konkretnego targu w formie przeglądu. Ten dokument zawiera wszystkie odpowiednie dane z targów, takie jak kalendarz targów branżowych lub sektory biznesowe i główne eksponaty tego wydarzenia. Zawiera również listę grup odwiedzających targi. Ogólnie rzecz biorąc, typ pokazu, w którym rok był wystawiony, a częstotliwość targów jest częścią dokumentu targów. Ponadto większość przeglądów międzynarodowych targów zawiera statystyki dotyczące wielkości targów, liczby odwiedzających i wystawców. Koszty powierzchni eksponatów, daty budowy i demontażu targów są, oczywiście, informacje na temat organizatora targów, takie jak dane kontaktowe, kierowników projektów i miejsca. Oprócz opcji wyszukiwania dla międzynarodowych targów, ExpoDataBase oferuje różne wyszukiwania dla międzynarodowych pokazów handlowych, takich jak wyszukiwanie najlepszych targów w Europie, wiodących międzynarodowych targów lub dostawców targów. Usługi specjalne Opcje dotyczące przesyłki Niezawarte umowy Usługi międzynarodowe FedEx Express Oprócz usług kontraktów rządowych, FedEx Express oferuje szeroki zakres międzynarodowych usług spedycyjnych, w tym International Express Freight. Usługi te mogą być wykorzystywane przez agencje rządowe, ale nie są objęte warunkami umowy rządowej. Twoje pilne przesyłki otrzymują najszybszą dostawę, którą oferujemy do ponad 210 krajów 24 godziny na dobę, 365 dni w roku, w tym dni wolne od pracy. Zadzwoń pod numer 1.800.247.4747, aby zaplanować odbiór i dobrze przynieś specjalny lotniczy list przewozowy. Docieraj do międzynarodowych klientów wcześnie i niezawodnie. Dostawa do godziny 8:00 w ciągu 2 dni roboczych do Bazylei, Brukseli, Frankfurtu, Londynu, Mediolanu i Paryża. Niedrogie usługi dla mniej pilnych, codziennych dostaw międzynarodowych. Zwiększyliśmy liczbę krajów obsługiwanych przez tę niedrogą usługę, dzięki czemu jest to najlepszy wybór w przypadku odroczonych przesyłek. Dodatkowe opcje usług FedEx International Priority DirectDistribution Innowacyjna usługa wysyłania skonsolidowanych przesyłek. Działa poprzez oczyszczanie przesyłki poprzez zwyczaje jako pojedynczą jednostkę, a następnie dostarczanie pojedynczych sztuk na wiele adresów w docelowych krajach. Skorzystaj z naszej rozbudowanej sieci przesyłek ekspresowych, która łączy cię teraz z ponad 50 krajami na całym świecie. Nasze usługi ekspresowe zapewniają paletowe przewozy towarowe w tej samej najwyższej jakości usługach, które oferujemy paczkom. Aby uzyskać więcej informacji, zadzwoń do naszego Biura ds. Usług przewozowych pod numerem 1.800.332.0807. Wysyłki o wysokiej wartości dostawy od 1 do 5 dni Kawałki do 2200 funtów. Gwarancja zwrotu pieniędzy Inne usługi poza umową Rozszerzyliśmy rodzinę usług FedEx, abyś nigdy nie musiał szukać dalej niż FedEx, aby rozwiązać wszystkie Twoje potrzeby związane z wysyłką. W przypadku przesyłek, które są po prostu zbyt pilne lub newralgiczne lub są bardzo ryzykowne w przypadku zwykłych rodzajów transportu lotniczego, oferujemy szybką ekspertyzę FedEx Custom Critical. A FedEx Trade Networks jest ważnym sprzymierzeńcem podczas nawigacji po skomplikowanym świecie globalnego handlu. Ta nowa spółka zależna FedEx zapewnia globalne usługi handlowe i doradcze, które ułatwiają prowadzenie działalności gospodarczej na całym świecie. Aby uzyskać informacje na temat jednej z tych usług pozaumownych, skontaktuj się z dyrektorem konta FedEx lub zadzwoń do nas pod numer 1.800.GoFedEx 1.800.463.3339. Odprawa celna jest wliczona w cenę każdej przesyłki priorytetowej FedEx International Priority. Ale jeśli wolisz używać własnego brokera, dajemy ci tę opcję. Odwiedź fedex, aby dowiedzieć się więcej o tej usłudze. Usługa FedEx International MailService Zapewnia prosty, ekonomiczny sposób wysyłania masowych przesyłek pocztowych na całym świecie. Sortujemy i pieczemy każdy kawałek, a następnie przetarg do urzędu pocztowego w celu dostarczenia do miejsca przeznaczenia. Aby uzyskać szczegółowe informacje, skontaktuj się z administratorem konta rządowego. FedEx Express jest światowym liderem w transporcie towarów niebezpiecznych i dysponuje specjalistami z personelu, którzy odpowiadają na Twoje pytania. Pierwszym krokiem jest ustalenie, czy przesyłka zawiera niebezpieczne towary. Wiele przedmiotów należy do tej kategorii, takich jak poduszki powietrzne, amunicja, butan, akumulatory samochodowe, fajerwerki, zapalniczki, zapałki, farby i perfumy. Na liście znajdują się również aerozole, woda kolońska, suchy lód, benzyna, paliwo do silników odrzutowych, lakier do paznokci, zmywacz do paznokci i ciecz chłodzona azotem. Jeśli masz pytania, zadzwoń na naszą Infolinię dla Niebezpiecznych Towarów pod numerem 1.800.GoFedEx 1.800.463.3339 i naciśnij 81.

No comments:

Post a Comment